pátek 19. března 2021

LBCC investment rok poté aneb na každou svini se voda vaří

Zhruba před rokem jsem napsal článek Prodejte všechny akcie - garantovaný 12% výnos!. Kritizoval jsem v něm zejména velikášství, s jakým se prezentoval skromný projekt několika lidí schovaný za jednoduché schéma společností s ručením omezeným. Na základě prostého kritického uvažování a informací dostupných z otevřených zdrojů jsem naznačil, že investice do dluhopisů emitovaných podobnými společnostmi nemusí být zrovna dobrý nápad. Protože jsem statečný internetový rytíř, který vás chrání před finančními šlapkami a wohnouty, nedal mi osud této společnosti spát. Chtěl jsem samozřejmě  zjistit, jak moc jsem se mýlil a kolik tato společnost ve skutečnosti vydělala svým investorům a následně zaslat omluvný dopis Janu M.

Tento článek rozhodně nemá za cíl naznačit, že je někdo spojený se společností LBCC svině, nebo jakkoliv očerňovat tuto společnost! Mohlo se taky klidně stát, že jejich bohulibou činnost, která zcela jistě přispívá k českému HDP, narušila zákeřná pandemie. V takovém případě by se ale slušelo říct: "Hynku, Viléme, Jarmilo, sorry jako, nevyšlo to, zaplatím později." Ale nepředbíhejme.

Co se tedy za ten rok událo? Jednatel společnosti Honzík se rozhodl, že 27. května 2020 přestane být jednatelem a tuto funkci přehodí na Tomíka. Příjmení mají stejné, takže to bude asi fotr, nebo brašus. Proč? Mohl bych spekulovat, ale to nechci. Mnohem zajímavější je datum 16. listopadu 2020, kdy je na datovou schránku Městského soudu v Praze doručen návrh na zahájení insolvenčního řízení. Pánové Ivo a Venca, kteří nečtou můj blog a tudíž je velká pravděpodobnost, že jsou finančně negramotní a nevypěstovali si za svůj život návyk ke kritickému myšlení, investovali dne 11. října a 13. listopadu 2019 částky 3 000 000 a 1 700 000 Kč. Abych to zjednodušil, úroky byly spláceny jen do konce roku 2019. Za zbývající období ani flok a investovanou částku po vypršení platnosti dluhopisů Ivo s Vencou také zatím neviděli. Koho by zajímaly podrobnosti, může si počíst zde. Zcela dole v PDF dokumentu jsou uvedeni i další věřitelé-nečtenáři mého blogu, vůči kterým má společnost pohledávky. Konkrétně Kubík, Hanka, Jituš a Ondra.

Jen pár dní před vydáním tohoto článku, 4. března 2021, došlo k přejmenování společnosti LBCC Investment Czech Republic, s.r.o. na TYSO Solution s.r.o. Kdybych se nebál nějakých právních následků, skoro bych si troufal tipnout, že se tomu tak stalo za účelem "očištění", protože nikdo nechce mít nic společného s firmou, která nedoržuje sjednané závazky. Nabízí se však daleko zajímavější a svým způsobem zvrhlejší vysvětlení. Když se totiž podíváte do již odkazovaného PDF dokumentu, jak se jmenují dva věřitelé, kterým bývalé LBCC dluží bezmála 5 milionů, zjistíte, že TYSO je složenina počátečních písmen jejich příjmení. Smát se do očí lidem, kterým dlužíte peníze a kteří proti vám zahájili řízení? Mňamka. Dále přestaly fungovat mnou původně odkazované stránky www.smartinvestestate.com a malfunkce vykazují i hlavní stránky www.smartinvestsolution.com.

Obrázek je ilustrační, nemá naznačovat podvodnou podstatu podnikatelské činnosti zmiňovaných společností.

Co s tím? Celá tato problematika má několik úrovní. První je zřejmá - lidé jsou, často navzdory svým vysokoškolským titulů finančně negramotní. Zajímalo by mě, kolik projektů jako tento blog nebo velice zábavná a bohulibá činnost youtubera Mikýře musí vzniknout, aby si lidé vyndali hlavy z prdelí. Dále jsem toho názoru, že ČNB buď nemá dostatečnou oporu v zákonech, nebo nedisponuje jako regulační orgán kapacitami na to, aby podobným společnostem znemožnila dluhopisy vydat. Pokud dokáže nesoulad mezi slovy a realitou odhalit během jednoho dne týpek s použitím Internetu, nerozumím tomu, proč to nedokáží regulační orgány. Třetí rovina je trestně právní. Je to smutné, ale nevěřím, že kdokoliv bude v této kauze adekvátně potrestán. No a ta poslední rovina je morální. Vojebávat lidi není dobré, přesto se mezi námi najdou tací, kteří jsou toho schopni. Apeluji na každého z vás, aby podobné lidi vyloučili ze svého sociálního okruhu. Když je nepotrestá zákon, potrestá je společnost. Ta je v tom často daleko efektivnější.

Schéma této společnosti nebylo zrovna sofistikované. Celé se to dá pojmout daleko chytřeji a v podstatě využít jakéhokoliv "rádoby produktu/služby" tak, aby člověk předešel nařčení z pyramidového schématu/letadla. Ve svém širším sociálním okruhu jsem, boužel, měl nejméně dvě osoby, které se živí propagací investic do podobných projektů. Při mém pokusu o jejich konfrontaci s realitou jsem narazil na silný odpor. Jiným, kteří tak učinili veřejně, bylo vyhrožováno žalobami. Jedno se jim upřít nedá - doposud zřejmě všechny své závazky dané, jimi propagované společnosti splácely. Ale to není zase tak netypické v ranné fázi charterové letu mezi destinacemi podvod-krach.

Nabízím čtenářům tohoto blogu unikátní příležitost. Pokud budete osloveni nějakým pánem, dámou či osobou jiného pohlaví s nabídkou na investici do něčeho podobného, můžete mi napsat do komentářů a já vám zdarma řeknu, že jestli jste nad tím byť jen minutu uvažovali, jste troubové. Investicím zdar!

Takovou třešničkou na dortu na závěr zůstává zajímavost, že advokátní kancelář, která zastupuje pana Iva a Václava použila v předžalobní výzvě odkaz na tento blog.

4 komentáře:

  1. Za mě osobně je lepší řešit a řídit si to sám. Baví mě ukládání peněz do zlata a nedovedu si představit, že bych majetek svěřil prostředníkům nebo brokerům nebo jak se jim říká. :) Ale je pravda, že na to člověk musí mít buňky a hlavně by ho to asi mělo bavit. V opačném případě to nemá velký smysl. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pan Pedro Kontaktní e -mailové údaje, pedroloanss@gmail.com. To mi pomohlo s půjčkou 200 000,00 eur na zahájení mého podnikání a jsem velmi vděčný, bylo pro mě opravdu těžké snažit se udělat cestu jako svobodná matka, ale s pomocí pana Pedro Když sleduji, jak se moje firma roste silnější a také se rozšiřuje.
    Vím, že vás možná překvapí, proč tu takové věci dávám, ale opravdu musím vyjádřit svou vděčnost, takže kdokoli, kdo hledá finanční pomoc nebo prochází útrapami s jejich obchodem nebo chce zahájit obchodní projekt utrpení ..
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  3. S manželem se o své investice staráme sami, protože pokud máme o ně přijít tak ať je to naše vina. Náš kamarád investoval přes prostředníka a takto přišel o dost peněz. Proto poslední dobou manžel kupuje zlaté slitky ,do kterých se vyplatí investovat peníze za všech okolností. Jak říká klasik, zlato budu vždy cenné.

    OdpovědětVymazat
  4. V dnešní době je důležité investovat, ale hlavně si pořádně rozmyslet do čeho. Já jsem vždycky toužila investovat do vlastního bydlení, a teď je to konečně realita. Zapomocí p2p půjčky investice jsem si mohla dovolit koupit nádherný dům, který se stal mým útočištěm. Je dostatečně velký a já si v něm mohu otevřít svou šicí dílnu.

    OdpovědětVymazat