úterý 17. září 2019

Nákup_26. 8. 2019_LyondellBasell Industries

Za peníze utržené z prodeje Carbon Black jsem se rozhodl otevřít novou dividendovou pozici. Tentokrát to padlo na americko-nizozemskou chemičku LyondellBasell.

Nákupní cena:
69,55 $

Zdá se, že se mi při nákupu povedl husarský kousek, protože za těch pár týdnů vystoupala cena na 89,67 USD (zavíračka z 16. 9. 2019), což spolu s dividendou po odečtení poplatků dělá krásný 30% zisk.

Nynější podoba společnosti se datuje do roku 2007, kdy společnost Basell polyolefins koupila Lyondell Chemical Company. Hlubší historie formování společnosti však sahá až do roku 1985, Firma je největším producentem polyethylenu a polypropylenu a vyrábí mimo jiné také ethylen, propylen a poylolefiny.

Společnost mě zaujala především ukázkovým podhodnocením. Při mé nákupní ceně vyházelo P/S něco málo přes 6 a P/E na 7,4. Do toho štědrá 6% dividenda, která se každým rokem zvedá průměrně o 10 % (poslední zvýšení jen o 5 %) při payoutu pod 50 %. Dokonalost sama. Dalším signálem pro vstup byly insider nákupy. V srpnu nakupoval ředitel i CEO společnosti. V září potom provedla dva nákupy investiční společnost AI Investment Holding.

Možným rizikem je nástup recese. Nejedná se v žádném případě o necyklickou společnost. Rezerva v payoutu by však mohla být dostatečná. Volnou hotovost LYB investuje také do zpětného odkupu akcií. Do konce příštího roku by jich měla odkoupit 10 %. No a nakonec mě také uchvátilo jejich krásné logo!

4 komentáře:

  1. to si měl ale napsat toho 26.8 :D do chemičky bych i šel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to víš, náhodou by to šlo dolů a potom bys mi nadával! :-)

      I teď je to dobrá investice i přes ten růst ceny.

      Vymazat
    2. tak to si piš, co procento dolů to jeden výhružný e-mail :D

      Vymazat
  2. Já měl stejný nápad za 69,69$. Škoda že jsem za tu cenu utrhnul jen jeden vagonek.

    OdpovědětVymazat