neděle 19. srpna 2018

Přikoupení_10.8.2018_National Grid

Jak jsem již avizoval, navýšil jsem svou expozici do sektoru utilit. Tentokrát to bylo opět přikoupení, novou pozici jsem zatím nechtěl otevírat.

Nákupní cena: 52,72 $
Průměrná cena: 55,6 $ tady se bohužel budu muset trochu rozepsat. U společnosti National Grid (NGG) došlo k takzvanému reverse splitu. Za každých 5 akcií dostal investor 4 akcie vyšší hodnoty. Pokud se počet akcií nedal vydělit beze zbytku, byl mu zbytek vyplacen v hotovosti.

NGG jsem koupil jako relativně dobře diverzifikovanou utilitu rozkročenou mezi dva kontinenty (USA/GB). Oproti minulému nákupu je P/E 8,05 (původně 18,2), P/B 1,52 (původně 2,97) a divi yield 5,74 (původně 4,86) s payoutem 43,28 % (původně 83 %). P/E, P/B, P/S i P/C jsou zároveň hluboko po svým pětiletým průměrem, čili za mě je tato akcie STRONG BUY.

Od akcie si slibuji pomalý růst, protože je současně podceněná. Dividendová politika je spíše ve stylu "dojné krávy" než agresivního růstu, ale to se dá v sektoru utilit očekávat.

Žádné komentáře:

Okomentovat