středa 6. prosince 2017

Nákup_17.11.2017_WPP

V měsíci listopadu jsem rozšířil své portfolium o další britskou akcii. Tentokrát ze sektoru služeb. Vyhlédlou jsem ji měl už nějakou dobu a čekal jsem na dobrou příležitost k nákupu. Tu mi poskytl současný propad v ceně akcie, který nastal po dlouhé době kolísání ceny v pásmu 120 - 104 $.

WPP plc

Nákupní cena: 84 $

Logo společnosti WPP plc

WPP je největší reklamní agentura na světě. Zařídí pro vás kampaň od bilboardů po televizní spoty. Spolupracuje s politickými stranami i největšími společnostmi (Procter & Gamble, Johnson & Johnson). Společnost byla založena roku 1971 ve Velké Británii.

Společnost je v současnosti dobře oceněna s P/E 9,6; P/B 1,8; P/S 1,1. EPS od krize roste a ani v době krize nezaznamenala společnost přílišný pokles zisků. Proto si myslím, že je i do budoucna bude schopna podobného výkonu. Dále je výhodou velmi solidní dividendový zisk ve výši 4,56 % s Payoutem 41 % (TTM).

6 komentářů:

  1. Ahoj, s investováním víceméně začínám (mám za sebou rok) a tak bych měl menší dotaz který mi delší dobu vrtá hlavou. Není lepší z důvodu (alespoň částečného) zajištění měnového rizika kupovat třeba zrovna britské firmy na Londýnské burze? Já v současnosti mám zatím jen US firmy, ale začínám se již pohlížet po Evropě a Británii. Tak mě to jen napadlo - jasné je že budu platit poplatek za další burzu, ale jestli bych neměl držet část portfolia v USD, CAD, EUR či GBP. díky za info a hlavně za zajímavý blog poskytující studnici zajímavých tipů. Roman

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Romane, záleží na tom, co je tvým cílem. Jestli máš stejného brokera jako já, budeš platit těch 2,5 EUR za burzu. Na London Stock jsou i o něco větší poplatky za nákup a prodej. Můj broker mi stejně vše přepočítává na CZK, dividenda mi v cizí měně přijde jen virtuálně a hned se převede podle aktuálního kurzu. Vzhledem k tomu, že cílím pasivní příjem v horizontu 10-20 let, tak mě pohyb kurzu nikterak netrápí. Mám v plánu do půl roku zřídit další brokerský účet u jiné společnosti, která je lépe zajištěná proti úpadku brokera, není nutné platit peníze za burzu a umožňuje výplatu dividendy v akciích (bez poplatku). Je samozřejmě trochu nákladnější, ale ne o moc. Následně si nechám dividendu vyplácet v nových akciích. Mám v USA (v USD) cca 40% investic a posilování koruny se samozřejmě promítlo do mých výnosů. Myslím si ale, že koruna nebude posilovat do nekonečna a v dlouhodobém horizontu se kurz zprůměruje.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, tak to asi budeme mít stejného brokera - degiro. Můj investiční horizont je minimálně 20 let a více. Je fakt že to co popisuješ je pravda a ono na druhou stranu některé firmy stejně je nutno koupit minimálně za EUR. Dík za tvůj pohled

    OdpovědětVymazat
  4. Já jim tu něchtěl dělat reklamu, ale máš pravdu ;) Nemáš zač, díky za návštěvu i koment a jsem rád, že ti blog něco málo přinesl :) Ať ti to roste!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, pokud broket umi dividendy pripsat ve forme nakupu dalsich akcii, plati se z toho i nadale 15% dan? Diky.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj anonyme. Ano, dan by se z toho mela i tak zaplatit. Klasicky 15 % hodnoty pripsanych akcii.

    OdpovědětVymazat