sobota 24. srpna 2019

Prodej_23. 8. 2019_Carbon Black

Protože jsem pro Carbon Black nevytvářel žádný nákupní log, nýbrž jsem ho pouze okrajově zmínil, dovolte mi představit tuto společnost.

Nákupní cena: 13,64 $
Prodejní cena: 26,01 $
Zisk za 7 měsíců držení: 97 %

V první řadě bych velmi rád poděkoval Radkovi, který bohužel nakoupil o pár měsíců přede mnou za mnohem vyšší cenu. Sám bych se svým přístup asi tuto společnost těžko dostal do hledáčku. Proto strategii "kup to samé co Radek, akorát o pár týdnů později" budu uplatňovat i nadále (sranda) (nebo?).

Společnost se začala veřejně obchodovat 10. 4. 2018, dle nasdaq.com byla vstupní cena 19 $. Rozhodnutí jít s kůží na trh bylo patrně učiněno za účelem získání kapitálu pro další podnikání. Společnost funguje v sektoru IT, konkrétně vyvíjí a prodává software se zaměřením na kybernetickou obranu. Toto odvětví hodnotím jako velice dynamické a perspektivní, proto mě Radkova poznámka o jeho investici zaujala.

Carbon Black se navíc zaměřuje specificky na cloudová řešení a firmou používané softwarové technologie jsou v podstatě jedinečné, což jim umožnilo v relativně krátké době raketový růst tržeb.

Když dne 22. 8. 2019 oznámila společnost VMware akvizici Carbon Black při ceně 26 $, neváhal jsem dlouho a prodal. Kdyby k tomuto kroku nedošlo, nejspíš bych držel dál a to i přesto, že jsem cílil 100% zhodnocení. Radkovy odhady totiž mířily mnohem výše.

Logo společnosti Carbon Black
Je celkem paradox, že moje nejúspěšnější investice není vlastně až tak můj nápad. Mé ego se s tím bude muset smířit a při pohledu na brokerský účet to nebude tak těžké. Teď jen vymyslet, co s vydělanými penězi. Investovat do dividendových akcií, nebo zkusit nějaké další IPO dobrodružství?

2 komentáře:

  1. Nepřemýšlel jsi, že by jsi z vydělaných peněz posílil pozici v KHC, když teď klesla cena na cca 25$ za akcii? Nebo jsi nad nimi už zlomil hůl a pokud vroste tak budeš prodávat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdar Frosty. To víš že přemýšlel, jsem tam slušně v minusu. Začetl jsem se ale do analýz na Seeking Alpha a analytici se shodují na tom, že se ještě nějací strašáci mohou objevit. Takže ne, zatím přikupovat/ředit nebudu, dokud neuvidím alespoň dva pozitivně naladěné kvartály. Hůl jsem nad nimi nezlomil, dále držím.

      Peníze jsem investoval do LyondellBasell Industries (článek teprve připravuji. Nakoupil jsem za 69,55 USD a páteční zavíračka byla 77,38 USD, tak uvidíme, třeba jsem vychytal dno. To ovšem za až takovou spekulaci, jako byl Carbon Black, nepovažuji.

      Vymazat