pondělí 14. května 2018

Přikoupení_11.5.2018_Kraft Heinz

Cena potravinářského gigantu šla ještě o něco dolů a tak jsem přibral dalších pár kousků. Dokud bude dividenda kolem 4 %, budu dále kumulovat.

Nákupní cena: 59,13 $
Průměrná cena: 63,58 $

Warren Buffett vydal na valné hromadě Berkshire Hathaway poměrně skeptické prohlášení ohledně The Kraft Heinz Company (KHC). Jádrem jeho skepse byl posun v preferencích západních spotřebitelů, kteří dávají přednost čerstvým potravinám v rámci trendu různých diet a zdravého životního stylu. Ačkoliv nelze než s Warrenem souhlasit, mám čtyři argumenty, které mou investici podporují. 

Značky společnosti Kraft Heinz
  1. Lidé mění preference na základě výše jejich volných peněžních prostředků. Produkty Kraft Heinz patří do ekonomické kategorie "podřadné zboží". Znamená to, že čím větší příjem máte, tím méně budete tohoto zboží konzumovat. Jsme na vrcholu obrovského ekonomického boomu, a proto si lidé mohou dovolit kupovat steaky s čerstvou zeleninou. I přesto dokáže Kraft Heinz generovat a zvyšovat zisky.
  2. Stravovací zvyky západních zemí se sice mění, ale Kraft Heinz působí globálně. Pořád tu máme východní Evropu, Asii, Afriku a Jižní Ameriku, které dohromady tvoří podstatně větší trh, než USA a západní Evropa.
  3. Produkty Kraft Heinz jsou spíše "nečerstvé" povahy. Pochopím, že někdo bude chtít za studena lisovaný džus bez koncentrátu, místo nechutného hnusu z prášku zalitého vodou. U sušenek, kečupu, těstovin. sirupů a konzerv tu čerstvost jaksi z principu nezajistíte. Proto si myslím, že ten, kdo si kupuje produkty Kraft Heinz, si je vědom jejich "nečerstvosti", respektive zná výhody toho, že se jedná o dehydratované nebo konzervované produkty.
  4. Ve vedení těchto společností nesedí idioti. Přál bych vám vidět prostředky, které tyto firmy vydávají za analýzu spotřebitelských preferencí. Věřím, že budou schopni na tyto změny reagovat a přizpůsobí svou nabídku aktuální poptávce.

Žádné komentáře:

Okomentovat