středa 10. května 2017

Prodej_28.4.2017_Coca-cola

Prodejní cena: 42,86 $
Kapitálový zisk: 0 %

Always Coca-cola? Well, not always. Po Coca-cole jsem sáhl jako po velké společnosti, která stabilně vyplácí dividendu. Myslím, že kdybych si akcii v portfoliu ponechal, asi bych nic moc nezkazil. Čekalo by jí minimálně pětileté mrskání na místě. Firma se potýká s klesajícím EPS (zisk na akcii). Dividendu pokrývá ziskem z 97 % a řešení v nedohlednu.

V nedávné době se firma odhodlala ke škrtům v nákladech, propustila několik set lidí z administrativy a sáhla i k prodeji jedné nevýnosné "stáčírny". V současné době je akcie opravdu předražená a nevidím její budoucnost v 10-ti letém horizontu nikterak zářně. Přistoupil jsem tedy k prodeji. Prodal jsem za cenu menší, než jsem nakoupil, přesto jsem prodal akcii "v plusu", protože mi od ní několikrát přišla dividenda. Přebytek byl ale tak malý, že stačil akorát pokrýt náklady. Mám ponaučení pro příště, že akcie s P/E nad 25 a pochmurnou predikcí růstu zisku není vhodná investice.

Žádné komentáře:

Okomentovat