čtvrtek 17. října 2019

Přikoupení_13. 9. 2019_DXC Technology Company

Při zářijovém pátku třináctého jsem vsadil na pokles jedné z mých méně úspěšných spekulací. Jedná se o významného hráče na poli služeb informačních technologií se sídlem v americké Virginii.

Nákupní cena: 33,41 $
Průměrná cena: 45,64 $

Znáte to, prostě si chcete zaspekulovat, ono to těžce nevyjde a najednou společnost vyplácí 3% dividendu bez toho, aniž by ji nutně zvýšila. Ano, DXC prostě zahučelo. Přesto si myslím, že se jedná o skvěle oceněný business,  a proto jsem přikoupil a z držby spekulační se stala pozice long. Co mě k tomu vedlo?
  • silný buyback program v rámci poklesu ceny
  • insider nákupy (CEO)
  • nízký payout a solidní růst dividendy
  • solidní zásoba volné hotovosti
  • šance na bounceback
  • šílená reakce na pokles tržby a tím pádem fundamentální podhodnocenost
Než jsem se dokopal k zápisu, tak šla cena pod 30 USD a tak není vyloučeno, že ještě přikoupím. Současné ocenění je 27,87 USD při P/E 7,07, P/B 0,68 (u technologické společnosti !!!), dividenda se vyšplhala na 3,01 %. Neváhej a toč!

3 komentáře:

  1. Hmmm, zajímavá firma, a vcelku zvláštní reakce trhu, jak na nového CEO, tak i vzhledem na IT sektor. 3% není nic extra upřímně pro mě - na druhou stranu payout je bezpečně nízkoa a nikde není napsáno že ještě nepopojedeme na jih...
    Včera už jsme se pohybovali okolo 52W low, to už by stálo za nějakou menší spekulaci, jelikož podobné ocenění měli naposledy někdy v roce 2015,ale ještě před akvizicí HP Enterprise.
    Tak mám nastaven pokyn na 25,1$

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Michale, jak jsi na tom s dokupem... tvůj tip z října mám stále na Watchlistu a ejhle, pomale se suneme na moji nákupku, tak doufám že to tam společně s Covidem nějak dotlačíme. Výsledky za 3Q byly vcelku slušné. Jen mě štve, že nezvýšili dividendu, syslí si ten cash nevím na co. 3% je pro mě docela málo, na druhou stranu, s klesající cenou už to bude pomale 4% a to už by bylo pro vstup pro mě OK.

    Jak to vidíš ty s odstupem času? Budeš dokupovat. Hodně štěstí a ještě jednou díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, teď tak nějak škudlím cash a uvidím, co udělají trhy. DXC patří k mnoha kandidátům na naředění, ale pokud půjdou dolů zajímavější tituly, dám jim přednost. DXC bude snad levné i po koronablázinci.

    OdpovědětVymazat