úterý 25. července 2017

Přikoupení_18.7.2017_Omega Healthcare Investors

Měl jsem pokušení první nákup mého třetího investičního semestru neuskutečnit a nechat si extra cash na prázdniny. Bohužel se věci trochu zkomplikovaly a tak po návštěvě Itálie a krátké toulce po Nízkých Tatrách doputovaly peníze na investiční účet a druhá půlka prázdnin už nebude ve znamení hýření.

Omega Health Care Investors


Nákupní cena: 33,7 $
Průměrná cena: 32,18 $


Letní investice putovala do rozšíření pozice ve společnosti OHI. Společnost operuje s celkem více než 970 zdravotnickými zařízení ve 42 státech USA a Velké Británie. Celkově vlastní nemovitosti za více než 9,2 miliardy USD. Sice jsme koupil za vyšší cenu než posledně, ale vzhledem k posílení koruny šlo stejně o naředění pozice. Od minule se fundamenty pohly k lepšímu a tak jsem nakoupil při P/E 16,31 P/B 1,7 Payout ration 110 %. Tržní kapitalizace společnosti vzrostla od minula téměř o miliardu. Společnost mi vyplatila za dobu mé držby dvě čtvrtletní dividendy a třetí připíše v pátek. Společnost zvedá dividendu na akcii o 1 cent za každé čtvrtletí. Nejedná se o žádný zázrak, ročně to vychází cca na 6 %. Ale to je bohatě nad inflací a pokud toto tempo udrží firma následujících 10 let, budu více než šťastný.
Co mi přijde zajímavější je zaměření OHI. Nejedná se o žádné nemocnice nebo ordinace, ale zařízení pro staré lidi. Pečovatelské domy, různá střediska pro asistované bydlení a podobně. Vzhledem k stárnoucí populaci si myslím, že má podobný business velké šance na úspěch. Hovoří za to i očekávaný zisk společnosti, který vychází na další roky na 15,8 %. Marže společnosti odpovídá 45,2 %, což je velmi kvalitní výsledek.

Při svém dalším nákupu v sektoru REITs už ale zaměřím jinam, na podobnou společnost s velmi pěknou dividendou.

1 komentář:

  1. Nad nimi jsem taky jednu chvíli přemýšlel, ale nakonec mi to přišlo poměrně nedůvěryhodné. Něco málo v portfoliu mám, ale ta likvidita poměrně dost klesala a navíc tam dost haprovala i ta cena za akcii. Takže bych byl nerad, aby pak firma za půl roku řešila třeba oddlužení nebo exekuce pár měsíců po tom, co bych do ní investoval.

    OdpovědětVymazat