Stránky

pondělí 17. října 2016

Nákup_13.10.2016_Reynolds American

Kouříme, žvýkáme, šňupeme! Nejlépe značky Camel, Newport, Pall Mall, Kent, Doral, Misty, Capri, Natural American Spirit, Grizzly a Kodiak. Všechny tyto patří pod tabákového výrobce Reynolds American. Vypadá to, že kupuji samé zlé firmy. První Coca-Colu, potom ropáky a nakonec výrobce cigaret. Příště to bude třeba Lockheed Martin, abychom dílo dočinili.

Reynolds American

Nákupní cena: 47,1 $

Některé ze značek patřící pod RJ

Zaprvé, kouření je špatné, ááááno? Takže nekuřte. Motivací by vám mohlo být, že když budete kouřit, tak ten arogantní blb, co píše tento blog bude bohatý. Ovšem pozor! Výrobky značky RJ můžete klidně konzumovat v libovolném množství, protože jak se dozvíte na jejich stránkách, je jejich vize postavena na úctyhodných pilířích: tabák & zdraví, omezení tabákových výrobků, starost o konzumenty tabákových výrobků a snížení škodlivých účinků a důsledků konzumace tabákových výrobků. No není to krása?

Mě je třeba jejich vize celkem ukradená, protože stejně jako mně, jim jde jen o výdělek a ne o vaše zdraví. Podívejme se spíše na jejich účetnictví. Parádní, v sektoru spotřebního zboží nevídané, P/E na hodnotě 12,77; očekávaný růst v příštím roce kolem 11 % a průměrný růst zisku na akcii v následujících 5-ti letech odhadován na 12 %. co víc od akcie chtít? No pravda, je trochu předražená, co se týče P/S a P/B, ale co taky chtít od cigaretáře za kapitál?

Jedná se o druhou největší tabákovou firmu v USA, vzniklou fůzí mezi British American Tobacco a R. J. Reynolds Tobacco Company v roce 2004. Její prodeje pokrývají cca 28 % veškeré spotřeby tabáku v USA. No a co mi držba akcií této firmy přinese? No zejména 3,9 % dividendy, které se každoročně úctyhodně zvedají.

Nakonec malé zamyšlení nad vývojem přístupu k životnímu stylu. Tabák je tak trochu na ústupu. Alespoň v západních zemích, kde si lidé uvědomují jeho škodlivost. Na krabičky se musí povinně lepit škaredé obrázky, v některých zemích dokonce musí být krabičky unifikované (i název značky musí být stejným fontem a velikostí). V naší krásné zemi se pořád spekuluje o totálním zákazu kouření v restauracích. Já jsem ovšem optimista. Ostatně jinak bych tu akcii nekupoval. Kouřilo se, kouří a kouřit se bude a když ne, nepochybuji, že tato firma přesměruje své úsilí i do jiných odvětví.

Žádné komentáře:

Okomentovat